生命渣拂人 -- 淇哥 (鍾蔭淇伯伯)
2018年9月20日

淇哥於40年前已證實患上腸癌,接受過手術治療,在醫院休養期間,他見過一位患有胃癌的病人,前一刻還清清醒醒,下一刻卻突然暈倒在地上,不省人事,翌日更離世了,這件事令他非常震驚,一直深刻地記在腦海中,畢生難忘。

 

其後,他不幸地因為患有胃癌,又需要進入醫院接受手術,切除整個胃部。承受病痛的同時,多次進出醫院的經驗,令他意識到「自己條命自己渣拂」。淇哥講述:「有一次喺醫院住咗十日,病房病人輪住死,非常痛苦,成間病房氣氛都好緊張,醫護人員呢邊問病人仲有咩家屬未見,另一邊又幫第二個病人打強心針,好像死又唔俾佢死,好悽慘。」那次的體會印象深刻,因而令他萌生「身體係我嘅,由我話事」的信念。

 

之後有一次,淇哥偶爾在電視上看見「預設醫療指示」的介紹,這時他恍然大悟,認為自己需要及早考慮在「三長兩短」時是否施行搶救的意願。於是,他便將想法告訴兒子,並要求安辭服務能為他安排簽署「預設醫療指示」文件。2017年6月,淇哥在醫管局的外展醫生、家人和安辭服務職員的見證下,終於簽訂了指示。

 

社工:當您經歷過咁多次出入醫院,見到有病人有不同的危急情況,您有咩感受?「預設醫療指示」又可以為您帶來咩改變?

淇哥:如果有「預設醫療指示」嘅話,我就可以話事,當我見哂想見啲人,我就可以安心地、自然地離世,唔使勉強吊住條命。

 

社工:您點睇維生治療?

淇哥:打強心針只喺幫病人抖多幾啖氣,咪搞!插鼻胃喉,唔好搞!心肺復甦術,都唔使!一切順其自然,只要醫生認為可以救就救,病情逆轉唔到就無謂搞喇!

 

想法豁達的淇哥,一直強調為自己的身體作主,不想再受無謂的痛苦,也不想加重兒女的負擔。我們亦訪問了淇哥的兒子,嘗試了解家人對淇哥決定的看法。

 

社工:當聽到爸爸要訂立「預設醫療指示」時,您嘅心情係點?

淇哥兒子:我第一次聽「預設醫療指示」呢樣嘢,係爸爸話我知的。坦白講,理性同感情上有時真係好難平衡。理性和客觀上,佢做手術切咗個胃,又成日好痛,好辛苦,代入佢角度睇,訂立「醫療指示」係好事,唔駛佢咁痛苦;但另一方面,在情感上,作為佢個仔,總會唔捨得,好想見佢耐啲時間。但見到爸爸堅持,最終我都會接受,尊重佢意思。

 

面對病人的選擇,家人的確會感到左右為難,不想父親承受痛苦之外,又不忍心將自己的意願強加於爸爸身上。結果,兒子還是尊重爸爸的意願,同意淇哥簽訂「預設醫療指示」。

 

在人生的最後階段,病人和家人實在更需要多加溝通,一同商討有關晚期照顧或其他後事的安排,減少各人的迷惘和不安,最終達至善終,這就是病人和家屬最希望得到的事。

淇哥